- Authors: L Cao, C Dede
- Source: The Next Level Lab at Harvard
- Author: Y Wu
- Source: Journal of Advanced Research in Education
- Author: M Resnick
- Source: MIT
- Authors: S Muengsan, P Chatwattana
- Source: Higher Education Studies
- Authors: S Ali, P Ravi, R Williams, D DiPaola
- Source: Conference on Artificial Intelligence
- Authors: I Pesovski, R Santos, R Henriques, V Trajkovik
- Source: Sustainability
- Authors: P Prasad, A Sane
- Source: ACM Technical Symposium
- Authors: D Baidoo-Anu, LO Ansah
- Source: Journal of AI
- Authors: EA Alasadi, CR Baiz
- Source: Journal of Chemical Education
- Author: M Nyaaba
- Source: EdArXiv
For further exploration and in-depth reading, you can access the provided links to the full papers and articles.
Advancing the generative AI in education research agenda: Insights from the Asia-Pacific region Link (PDF, EPub)
The Use of Generative AI in Education: Applications, and Impact Link
Generative AI in Education: A Study of Educators' Awareness, Sentiments, and Influencing Factors Link (HTML, PDF)
Generative Artificial Intelligence in Higher Education: Exploring Ways of Harnessing Pedagogical Practices with the Assistance of ChatGPT Link (PDF)
Editorial Position Paper: Exploring the Potential of Generative Artificial Intelligence in Education: Applications, Challenges, and Future Research Directions Link PDF
Guidance for generative AI in education and research Link PDF unesco
The impact of generative AI on higher education learning and teaching: A study of educators’ perspectives Link (PDF)
Future research recommendations for transforming higher education with generative AI Link (PDF)
Generative AI: is it a paradigm shift for higher education? Link (PDF, EPub)
Student perspectives on the use of generative artificial intelligence technologies in higher education Link HTML (PDF)
Generative AI and K-12 Education: An MIT Perspective Link (PDF, Word, Epub, HTML)
Generative AI in Schools: Evolving Coursework, Homework and Assessment in the Age of AI Link (PDF)
Not quite eye to A.I.: student and teacher perspectives on the use of generative artificial intelligence in the writing process Link HTML (PDF)
The Evolution of Learning: Assessing the Transformative Impact of Generative AI on Higher Education Link HTML (PDF)
Experimenting with Generative AI: Does ChatGPT Really Increase Everyone's Productivity? Link (PDF)
Generative AI ได้ถูกนำมาใช้ในด้านการศึกษามากขึ้นเรื่อย ๆ เนื่องจากสามารถสร้างเนื้อหาการสอนที่มีคุณภาพสูง และช่วยให้นักเรียนเกิดองค์ความรู้ใหม่ ๆ ได้อย่างมีประสิทธิภาพ บทความและงานวิจัยที่เกี่ยวข้องได้กล่าวถึงประโยชน์และความท้าทายในการนำเทคโนโลยีนี้มาใช้ในห้องเรียน
- Generative AI สามารถใช้สร้างเนื้อหาใหม่ เช่น แบบฝึกหัด การประเมินผล และแผนการสอน ซึ่งช่วยประหยัดเวลาและเพิ่มคุณภาพของการสอน [(Kehoe, 2023)](https://consensus.app/papers/leveraging-generative-tools-enhanced-lesson-planning-kehoe/4c28dec27e5257cc9128ac452187dd9c/?utm_source=chatgpt).
- Generative AI ช่วยให้นักเรียนมีโอกาสฝึกทักษะการคิดสร้างสรรค์และการแก้ปัญหา ผ่านการสร้างสรรค์เนื้อหาด้วยตนเอง เช่น การออกแบบกราฟิกและการสร้างเนื้อหาต่าง ๆ [(Putjorn & Putiorn, 2023)](https://consensus.app/papers/augmented-imagination-exploring-generative-putjorn/39126269aeca5a6ca7ec8f988e1975c5/?utm_source=chatgpt).
- การใช้ Generative AI ในการเรียนรู้ช่วยให้นักเรียนสามารถทำงานร่วมกันและเรียนรู้จากกันและกันได้ โดยเฉพาะในกิจกรรมที่เน้นการมีส่วนร่วมและการสร้างองค์ความรู้ร่วม [(Coleman, 2023)](https://consensus.app/papers/education-ecologies-coleman/299cfaf9484656bc93456467d92a2176/?utm_source=chatgpt).
- การฝึกใช้ Generative AI ช่วยให้นักเรียนมีทักษะด้านการรู้เท่าทันเทคโนโลยี ซึ่งเป็นสิ่งสำคัญในยุคที่เทคโนโลยีมีบทบาทสำคัญในชีวิตประจำวัน [(Dickey & Bejarano, 2023)](https://consensus.app/papers/model-integrating-generative-course-content-development-dickey/a39131a7dfa4576a9fc42d59b5ae3f84/?utm_source=chatgpt).
- AI ช่วยในการพัฒนาทักษะด้านอารมณ์และสังคม โดยเฉพาะในด้านการรับรู้และการจัดการอารมณ์ รวมถึงการพัฒนาทักษะทางสังคม [(Keshishi & Hack, 2023)](https://consensus.app/papers/intelligence-digital-harnessing-students-inner-keshishi/7e5be0d1de065007a2884b9dd726b807/?utm_source=chatgpt).
Generative AI มีศักยภาพสูงในการเป็นเครื่องมือในการสอนที่ช่วยให้นักเรียนเกิดองค์ความรู้ใหม่ ๆ และพัฒนาทักษะในหลาย ๆ ด้าน แต่การใช้เทคโนโลยีนี้ต้องควบคู่กับการพิจารณาด้านจริยธรรมและความรับผิดชอบในการใช้งาน
Authors: H Alkaissi, SI McFarlane
Published in: Cureus, 2023
Link: [PDF]
Summary: งานวิจัยนี้สำรวจการเกิด hallucination ในโมเดล AI อย่าง ChatGPT และผลกระทบต่อการเขียนวิทยาศาสตร์
Authors: SA Athaluri, SV Manthena, VSRKM Kesapragada
Published in: Cureus, 2023
Link: [PDF]
Summary: การศึกษาเรื่องการเกิด hallucination ในเอกสารวิชาการที่สร้างโดย AI และการประเมินผลกระทบที่เกิดขึ้น
Authors: M Hegazy, A Saleh
Published in: MSA Engineering Journal, 2023
Link: [PDF]
Summary: การศึกษาการสร้างภาพด้วย AI ในการออกแบบสถาปัตยกรรมและผลที่ได้จาก hallucination ของเครื่องจักร
Authors: L Giray
Published in: Journal of the Practice of Cardiovascular Sciences, 2023
Link: [PDF]
Summary: การเรียกร้องให้ผู้เขียนรับผิดชอบต่อ hallucination และข้อผิดพลาดที่เกิดจาก AI ในเอกสารของตน
Authors: SD Østergaard, KL Nielbo
Published in: Schizophrenia Bulletin, 2023
Link: [HTML]
Summary: การสำรวจและอภิปรายเกี่ยวกับข้อมูลผิดพลาดจากโมเดล AI และการใช้คำว่า hallucination อย่างถูกต้อง
Authors: K Šekrst
Published in: PhilArchive
Link: [PDF]
Summary: การวิเคราะห์ belief ที่ไม่ถูกต้องและขาดการยืนยันใน AI และปัญหาที่เกิดขึ้นจาก hallucination ของ AI
Authors: F Leiser, S Eckhardt, V Leuthe, M Knaeble
Published in: Proceedings of the CHI, 2024
Link: [PDF]
Summary: การพัฒนาเครื่องมือสำหรับระบุและแก้ไขปัญหา hallucination ในโมเดลภาษาขนาดใหญ่
Authors: TR McIntosh, T Liu, T Susnjak, P Watters
Published in: IEEE Artificial Intelligence, 2023
Link: [Abstract]
Summary: การทดสอบที่ออกแบบมาเพื่อตรวจสอบ hallucination ของ GPT ในบริบททางวัฒนธรรมที่หลากหลาย
Authors: W Xiao, Z Huang, L Gan, W He, H Li, Z Yu
Published in: arXiv, 2024
Link: [PDF]
Summary: การตรวจจับและลด hallucination ในโมเดลวิสัยทัศน์ขนาดใหญ่ผ่านการตอบกลับที่ละเอียดของ AI